Vi strävar efter
... att varje dag göra alla våra hyresgäster nöjda. Vi vill leverera ett bra boende och en bra service så att du/ni får tid över till annat.
En fördel med att bo i hyreslägenhet är att vi fixar, lagar, byter ut det som går sönder som tillhör lägenheten. Gör en serviceanmälan så kontaktar vi dig inom två arbetsdagar för att boka tid för åtgärd.
För att allt ska fungerar så bra som möjligt i din nya bostad har både vi som hyresvärd och du som hyresgäst ansvar för att lägenheten håller en bra standard. Förutom att ge service när något inte fungerar som det ska, utför vi underhåll (tapetserar och målar om) i lägenheten med visst tidsintervall. Idag är dessa tidsintervall cirka var 10:e – 15:e år. Golv, spis, kyl och frys byts också ut med viss regelbundenhet. Hör vad som gäller för din lägenhet med ansvarig förvaltare. Du hittar vem som är förvaltare för den fastigheten som du bor i under Våra fastigheter.
Vill du fixa själv?
Vi godkänner att du själv målar eller tapetserar om på egen bekostnad så länge arbetet utförs fackmannamässigt. Du kan bli ersättningsskyldig vid utflytt om vi bedömer att arbetet ej är fackmannamässigt utfört, om du använt felaktigt material eller valt extrema färger eller mönster.